DANNY PIMENTEL CLARO

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  • Trabalho de Evento
    Salespeople formation of triadic closure: the study of network dynamics
    (2016) CARLA SOFIA DIAS MOREIRA RAMOS; DANNY PIMENTEL CLARO
  • Trabalho de Evento
    Revisiting conflict in hybrid channels of distribution: when conflict increases performmance
    (2015) CARLA SOFIA DIAS MOREIRA RAMOS; DANNY PIMENTEL CLARO; Vojnovskis, Denys
  • Trabalho de Evento
    The Dynamics of Intra-Organizational Sales Network
    (2014) DANNY PIMENTEL CLARO; CARLA SOFIA DIAS MOREIRA RAMOS; Brashear , Thomas G.
  • Working Paper
    Estudo da predisposição individual para compartilhar conhecimento gerencial: o contexto intraorganiacional de equipes de projeto
    (2016) CARLA SOFIA DIAS MOREIRA RAMOS; ADRIANA BRUSCATO BORTOLUZZO; Giovanini, Jislaine Rosa Santana; DANNY PIMENTEL CLARO
    O compartilhamento de conhecimento é, de acordo com uma visão da empresa baseada no conhecimento, uma atividade chave para garantir competitividade. Motivar os colaboradores a buscar esse compartilhamento é um desafio particularmente relevante para empresas que operam numa lógica equipes de projeto. O objetivo deste trabalho consiste em identificar os fatores internos e externos ao individuo que influenciam a predisposição individual para o compartilhamento de conhecimento em ambiente intra-organizacional de equipes de projeto. Identificam-se quatro dimensões chave: a atitude e comportamento do indivíduo, a colegialidade entre membros de equipe, o apoio dado pelos gestores, e a centralidade na rede de relacionamentos do indivíduo. Dez hipóteses são propostas e testadas através de metodologia quantitativa, combinando análise de redes interpessoais e regressão econométrica. O fenómeno é estudado numa base de 121 participações individuais num total de 20 projetos realizados ao longo de dois anos na sucursal de uma empresa multinacional do setor de energia e automação industrial. Observou-se que os fatores que mais impacto têm sobre a predisposição individual para compartilhar conhecimento em equipes de projeto são de natureza tanto intrínseca como extrínseca ao indivíduo e que para além de um efeito direto sobre essa predisposição, se verídica na maioria dos casos também um efeito indireto. O estudo contribui para um melhor entendimento do compartilhamento de conhecimento em ambiente específico de equipes de projeto, permitindo ainda aos gestores uma promoção estratégica de mecanismos que estimulam a desejado fluidez do conhecimento entre membros de equipes de projeto.
  • Trabalho de Evento
    Should firms invest in a multi-channel marketing approach for relationship management?
    (2016) CARLA SOFIA DIAS MOREIRA RAMOS; Barros, Celso; ADRIANA BRUSCATO BORTOLUZZO; DANNY PIMENTEL CLARO
  • Trabalho de Evento
    Sales network and performance: a longitudinal study of network dynamics
    (2014) CARLA SOFIA DIAS MOREIRA RAMOS; DANNY PIMENTEL CLARO; Brashear , Thomas G.
  • Artigo Científico
    Dynamic effects of newcomer salespersons' peer relational exchanges and structures on performance
    (2020) DANNY PIMENTEL CLARO; CARLA SOFIA DIAS MOREIRA RAMOS; Gonzalez, Gabriel R.; Palmatier, Robert W.
    This article explores the impact of key salesperson-to-salesperson relationship characteristics on the success of salespeople as they gain tenure in their firm. Focusing on newcomer sales people and leveraging socialization theory, the authors investigate the influence of relational exchanges that salespeople engage in with their peers (unilateral and reciprocal exchanges) and their position in salesperson relational structures (teaming and spanning structures) on their objective sales performance over time. Integrating results from two studies, one that uses a longitudinal sample (three-year period) of salespeople from a single firm and another that relies on a sample of salespeople across three industries, the authors provide strong evi dence for the differential roles of teaming and spanning structures on salesperson sales growth over time. Specifically, newcomer salespeople immediately benefit from being part of teaming structures, because these highly interconnected relational structures support individual social ization. As salespeople gain tenure, the effects of being part of teaming structures diminish, while being part of spanning structures becomes more beneficial. Moreover, spanning struc tures help newcomers offset the negative impact of teaming over their tenure. This study also isolates relational exchanges (unilateral and reciprocal) as precursors of teaming and span ning structures and identifies key contingencies of the effect of relational structures on performance.
  • Trabalho de Evento
    Compartilhamento de conhecimento gerencial em contexto intra-organizacional de equipes de projetos
    (2015) CARLA SOFIA DIAS MOREIRA RAMOS; ADRIANA BRUSCATO BORTOLUZZO; Giovanin, Jislaine Rosa Santana; DANNY PIMENTEL CLARO
    O compartilhamento de conhecimento é, de acordo com uma visão da empresa baseada no conhecimento, uma atividade chave para garantir competitividade. Motivar os colaboradores a buscar esse compartilhamento é um desafio particularmente relevante para empresas que operam numa lógica equipes de projeto. O objetivo deste trabalho consiste em identificar os fatores que influenciam a predisposição individual para o compartilhamento de conhecimento em ambiente intra-organizacional de equipes de projeto. Identificam-se quatro dimensões chave: a atitude e comportamento do indivíduo, a colegialidade entre membros de equipe, o apoio dado pelos gestores, e a centralidade na rede de relacionamentos do indivíduo. Dez hipóteses são propostas e testadas através de metodologia quantitativa, combinando análise de redes interpessoais e regressão econométrica. O fenómeno é estudado numa base de 121 participações individuais num total de 20 projetos realizados ao longo de dois anos na sucursal de uma empresa multinacional do setor de energia e automação industrial. Observou-se que os fatores que mais impacto têm sobre a predisposição individual para compartilhar conhecimento em equipes de projeto são de natureza tanto intrínseca como extrínseca ao indivíduo e que para além de um efeito direto sobre essa predisposição, se verifica na maioria dos casos também um efeito indireto. O estudo contribui para um melhor entendimento do compartilhamento de conhecimento em ambiente específico de equipes de projeto, permitindo ainda aos gestores uma promoção estratégica de mecanismos que estimulam a desejado fluidez do conhecimento nesse contexto.
  • Artigo Científico
    When channel conflict positively affect performance: evidence from ICT supplier-reseller relationship
    (2018) DANNY PIMENTEL CLARO; Vojnovskis, Denys; CARLA SOFIA DIAS MOREIRA RAMOS
    Purpose – This paper aims to study the positive impact of functional conflict and conflict management in improving supplier–reseller relationship performance in multi-channel setting (reseller together with supplier’s sales reps). The authors develop four hypotheses, including direct and mediated effects, about conflict management, conflict and the impact on channel performance. Design/methodology/approach – The authors’ sample of suppliers in the information and communication technology (ICT) industry in Brazil consists of an interesting setting of multi-channel distribution, as suppliers deal with sales reps in combination with reseller channels to offer products to customers. The sample is representative of the industry, including more than 60 per cent of the ICT suppliers. The model was tested with partial least squares in the context of ICT industry in Brazil. Findings – The empirical test shows that although an increase in functional conflict improves channel performance (direct effect), an excessive increase may amplify the dysfunctional conflict, thereby damaging channel performance (indirect effect). The negative interplay between the two natures of conflicts is counterbalanced with conflict management. Results show that conflict management improves channel performance by decreasing the harmful effects of dysfunctional conflict. This paper contributes to the theory by deepening our understanding of conflict, a critical challenge underlying supplier–reseller relationships in marketing channels. For managers, this research clarifies the importance of considering and managing conflict of different nature in the context of multi-marketing channels. Originality/value – The contribution of the authors’ study is twofold. First, they develop an integrative mediating model with key constructs of multi-channels’ conflict and channel performance. They incorporate the causal relationships between functional and dysfunctional conflict, conflict management and channel performance into a single conceptual framework. This integrative mediating model to the best of their knowledge has not been developed before. Second, they provide managers with a broad understanding of conflict management implications to supplier’s multi-channel strategy, and how functional conflict can actually be beneficial for channel performance