Coleção de Artigos em Andamento [Working Papers]
URI permanente para esta coleçãohttps://repositorio.insper.edu.br/handle/11224/3233
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Working Paper Managing trust relationships: evidence of the purchasing perspective of agrochemical distributors(2007) DANNY PIMENTEL CLARO; PRISCILA BORIN DE OLIVEIRA CLAROWorking Paper Entendemos sustentabilidade em sua plenitude? Análise de fatores que influenciam a interpretação do conceito(2005) PRISCILA BORIN DE OLIVEIRA CLARO; DANNY PIMENTEL CLARONota-se que as empresas encontram dificuldades em associar discursos e práticas gerenciais a interpretação completa da definição de sustentabilidade. O objetivo deste estudo é identificar a interpretação que o indivíduo atribui ao termo sustentabilidade e por sua vez analisar fatores que influenciam tal interpretação. Os fatores selecionados na pesquisa foram: escolaridade, o tipo de tarefa que desempenha na empresa, o discurso organizacional e as práticas organizacionais. 70 funcionários, de duas empresas líderes regionais em seus setores, foram entrevistados através de um questionário estruturado. De acordo com os resultados das análises do modelo estimado, o termo de sustentabilidade é mais bem compreendido dado o aumento da escolaridade e de práticas gerenciais sociais. Existe um efeito negativo das práticas gerenciais econômicas na interpretação do conceito de sustentabilidade. Esta pesquisa conclui que embora muito discutido teoricamente, o significado do termo não é claro para a maioria das pessoas o que impede que mudanças significativas em prol da sustentabilidade sejam colocadas em prática de forma efetiva.Working Paper The effectiveness of a multi-channel marketing approach for relationship management: a study in the context of private pension plans(2016) CARLA SOFIA DIAS MOREIRA RAMOS; DANNY PIMENTEL CLARO; ADRIANA BRUSCATO BORTOLUZZO; Barros, C.The relational approach is based on a model that uses multiple marketing channels and services to promote contacts between the customer and the firm. But to which extent do firms benefit from using multiple marketing channels with their customers? This study aims to understand the effectiveness of adopting a multi-channel approach. This effectiveness is measured with the impact on customer lifetime value (CLV). We argue that not all marketing channels have a significant, positive effect on customer value, and that when it is significant, that effect is moderated by the customer time of permanence in the firm, and by the amount of products held by the customer. We find that not all channels have a positive and significant effect over CLV, and thus, firms may want to re-consider the allocation of resources to some of the used channels. We also confirm the moderating effect of the considerable variables for some of the channels. This research contributes to marketing theory in the sense that it shows that not all marketing channels have a significant impact over customer value. It also provides an insightful way of categorizing marketing channels, distinguishing between push and pull channels. In managerial terms, results indicate that marketing managers can enhance customer value, redefining marketing strategies and relationships through the provision and activation of multiple contact channels with customers, yet properly selected as not all channels have a positive impact on CLV.