Coleção de Artigos Acadêmicos
URI permanente para esta coleçãohttps://repositorio.insper.edu.br/handle/11224/3227
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Resultados da Pesquisa
Artigo Científico Going viral on advertising YouTube video: detecting the influences(2023) GIULIANA ISABELLA; Melo, Andressa Freitas de; Gonzalez, Marcela CarvalhoThis research aims to identify the key characteristics that influence viewers to watch and share ads.Artigo Científico Impacts of product type and representation type on the perception of justice and price fairness(2017) GIULIANA ISABELLA; Mazzon, José Afonso; Dimoka, AngelikaArtigo Científico Thresholds Are Everywhere: A Systems Approach to Public Policy(2019) Carvalho, Hamilton Coimbra; GIULIANA ISABELLA; Mazzon, José AfonsoArtigo Científico Recovery Satisfaction Construct and Construct-Related: Assessment Measurement from Item Response Theory(2019) Hernani-Merino, Martín Nelson; GIULIANA ISABELLA; Vargas, Enver Gerald Tarazona; Mazzon, José AfonsoArtigo Científico Developing a holistic understanding of consumers’ experiences: An integrative analysis of objective and subjective elements in physical retail purchases(2019) Dalmoro, Marlon; GIULIANA ISABELLA; Almeida, Stefânia Ordovás de; Fleck, João Pedro dos SantosArtigo Científico Another driver of the Brazilian fuel ethanol supply chain: the consumers’ preferences(2017) GIULIANA ISABELLA; Yu, Abraham Sin Oih; Silva, Adriano Maniçoba da; Pegetti, Ana LuciaMuitos fatores têm sido discutidos na literatura sobre as causas de obstáculos na cadeia de suprimento do etanol brasileiro, como por exemplo, o baixo preço do petróleo e o preço elevado do açúcar durante a crise financeira de 2008. No entanto, há um importante fator que pode também ser um obstáculo, mas que não foi explorado até o momento, o consumidor. Como motoristas escolhem reabastecer seus carros? Será que a ponta inicial da cadeia conhece os seus consumidores? Neste trabalho tem-se como objetivo demonstrar como os intervenientes da cadeia de fornecimento de etanol percebem as preferências dos consumidores, e compará-las aos fatores que os motoristas de veículos flex brasileiros apontam como relevantes na escolha dos combustíveis. Para isso, utilizou-se uma amostra de anúncios recolhidos a partir de meios de comunicações brasileiros que caracterizam as percepções dos gestores da cadeia de fornecimento e uma amostra com motoristas para entender as ações do consumidor. Como resultado, observou-se que há uma diferença considerável entre as preferências atuais dos consumidores de combustível e as preferências do consumidor percebidas pelas partes da cadeia de suprimento de etanol. A disparidade é provavelmente mais uma das causas do segundo revés na cadeia de abastecimento do Brasil (2009-2012). Com base nestes resultados destacam-se as implicações estratégicas na gestão desta cadeia de suprimentos e também o papel das políticas públicas na melhoria da difusão de etanol no Brasil.Artigo Científico The influence of corporate social responsibility on employee satisfaction(2016) Barakat, Simone R.; GIULIANA ISABELLA; Boaventura, João Maurício Gama; Mazzon, José AfonsoArtigo Científico Intentions to purchase food through the internet: developing and testing a model(2016) Quevedo-Silva, Filipe; Freire, Otavio; Lima-Filho, Dario de Oliveira; Brandão, Marcelo Moll; GIULIANA ISABELLA; Moreira, Luísa BritoArtigo Científico Culture differences, difficulties, and challenges of the neurophysiological methods in marketing research(2015) GIULIANA ISABELLA; Mazzon, José Afonso; Dimoka, AngelikaArtigo Científico Promotions in action: classifying promotional activities from consumers' perspective(2020) Anauate, Patricia Montagna; GIULIANA ISABELLA; CARLA SOFIA DIAS MOREIRA RAMOSObjective: To investigate the perception and classification criteria of different sales promotions types undertaking consumers' point of view. Method: After analyzing literature and gathering market data, primary data was obtained with an online questionnaire and systematically analyzed with the interpretation and search for patterns in the data. This process enabled the identification of core themes or classification forms of sales promotions adopted by consumers. Originality/Relevance: This article brings a new perspective to the classification of different promotion types, presenting an analysis from consumers’ perpective whereas prior studies presented punctual and binary classifications, generally focusing on the results derived from promotions for the company. Results: A matrix with four groups of sales promotions was generated based on the two classification criteria most cited by consumers - type of benefit in terms of execution time (immediate or future) and whether there is a direct relationship with the product itself or not. Theoretical/ methodological contributions: This research consolidates into a single analysis several prior studies on the types, classification and effects of sales promotions, combining these different reflections in the literature and offering an understanding on the subject under the empirical perspective of consumers. Social contributions / contribution to management: This study contributes to the guidance of brand managers when developing marketing plans, more specifically the promotion strategy