A utilização do tráfego pago para geração de demanda como estratégia de marketing digital: um estudo de caso
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Autores
Orientador
Vedana, Dario de Barros
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Tipo de documento
Trabalho de Conclusão de Curso
Data
2023
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Resumo
As possibilidades de coleta e uso de dados de comportamento, interesses e ações gerados pelos
consumidores revolucionou os processos de marketing das empresas. A partir da análise dos algoritmos
formados com os dados coletados, como o machine learning, pode identificar padrões e fazer previsões
sobre a jornada dos consumidores, permitindo que as empresas possam otimizar seus esforços de
marketing em tempo real, aprimorando a estratégia de produto, de vendas, aumentando assim, a taxa de
conversão do cliente, a partir da utilização da personalização de conteúdo, previsão de comportamento
do cliente e campanhas publicitárias personalizadas e automatizadas. Por isso, este estudo buscou
entender o impacto dessa mudança na estratégia de marketing das empresas para atingir seu público-alvo. Com objetivo de entender como as empresas utilizaram a estratégia de marketing para maximizar
seu lucro e retorno sobre investimento, foram utilizados indicadores para verificar a eficiência no
resultado do marketing digital, como: Taxa de conversão, Taxa de cliques, Engajamento nas mídias
sociais, e Feedback dos consumidores.
The possibilities of collecting and using data on behavior, interests and actions generated by consumers has revolutionized companies' marketing processes. From the analysis of algorithms formed with the collected data, such as machine learning, it can identify patterns and make predictions about the journey of consumers, allowing companies to optimize their marketing efforts in real time, improving the product strategy, from sales, thus increasing the customer's conversion rate, based on the use of content personalization, customer behavior forecast and personalized and automated advertising campaigns. Therefore, this study sought to understand the impact of this change on the marketing strategy of companies to reach their target audience. In order to understand how companies used the marketing strategy to maximize their profit and return on investment,. Indicators were used to verify the efficiency of the digital marketing result, such as: Conversion rate, Click-through rate, Social media engagement and Consumer feedback.
The possibilities of collecting and using data on behavior, interests and actions generated by consumers has revolutionized companies' marketing processes. From the analysis of algorithms formed with the collected data, such as machine learning, it can identify patterns and make predictions about the journey of consumers, allowing companies to optimize their marketing efforts in real time, improving the product strategy, from sales, thus increasing the customer's conversion rate, based on the use of content personalization, customer behavior forecast and personalized and automated advertising campaigns. Therefore, this study sought to understand the impact of this change on the marketing strategy of companies to reach their target audience. In order to understand how companies used the marketing strategy to maximize their profit and return on investment,. Indicators were used to verify the efficiency of the digital marketing result, such as: Conversion rate, Click-through rate, Social media engagement and Consumer feedback.
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