Game development learning with PBL approach as a tool to assess computer engineering competences

Unidades Organizacionais

Resumo

This paper presents strategies for a Game Development course that aims to develop hard and soft skills in computer engineering students. There is a focus on soft skills that are considered essential for success in the 21st-century professional world. The design for this course is based on the Project-Based Learning approach, which allows students to explore different techniques and encourages creativity, while still having clear objectives and pre-defined milestones. The article discusses the use of continuous monitoring, peer assessments, and the Agile project approach to evaluate student progress and ensure that each student experiences different roles in project management.

Palavras-chave

Game Development; Project-Based Learning; Soft Skills; Computer engineering

Titulo de periódico

Título de Livro

URL na Scopus

Sinopse

Objetivos de aprendizagem

Idioma

Inglês

Notas

Membros da banca

Área do Conhecimento CNPQ

CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO

CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO

CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE COMPUTACAO

ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA

CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO::ENGENHARIA DE SOFTWARE

CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE INFORMACAO

ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO

Citação

Avaliação

Revisão

Suplementado Por

Referenciado Por