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Submissões Recentes
Caderno de Estudos: Melhores Reportagens de Análise Contábil 2024.2
(2024) Higashi, Isabella Reis, Maria Luiza (Org.); Crespo, Heitor (Org.); Camila Boscov (Orientadora); CAMILA PEREIRA BOSCOV
Este caderno, elaborado pelos voluntários do Blog de Cont, reúne as melhores reportagens de análise contábil produzidas pelos alunos do 2º semestre dos cursos de Administração e Economia (2024.2) do Insper, na disciplina de Contabilidade Financeira. Sob a orientação da professora Camila Boscov e do professor-monitor Fabio Henrique de Souza, o material reflete o compromisso dos alunos com a excelência e a aplicação prática dos conceitos aprendidos.
1st Industrial Marketing Management (IMM) South America Summit (2nd - 4th October 2024)
(2024) CARLA SOFIA DIAS MOREIRA RAMOS; DANNY PIMENTEL CLARO; Lindgreen, Adam; Benedetto, C. Anthony Di
The 1st Industrial Marketing Management South America Summit seeks to unite academics and practitioners from South America, as well as other regions, who share an interest in business-to-business marketing, with the goal of creating and/or strengthening collaborative research networks. This summit also intends to continue the tradition established
by the European and American Industrial Marketing Management summits, which includes promoting discussions, sharing cutting-edge research, and enhancing the effectiveness and efficiency of industrial markets on a global scale. The event will display recent developments in both theory and practice within the realm of global industrial and business-to business marketing. Leveraging the success of past summits and the rich heritage of Industrial Marketing Management, this gathering assures dynamic conversations, visionary insights, and effective answers.
Um estudo sobre o hedge accounting e a volatilidade da margem bruta em empresas do agronegócio brasileiro
(2021) Carvalho, Wesley Mendes; Weffort, Elionor Farah Jreige; Oliveira, Eric Barreto de; Peters, Marcos Reinaldo Severino
Esta pesquisa foi motivada pelo pressuposto de que a prática de hedge accotunting pode reduzir
volatilidades no resultado, que são causadas por relações de hedge de atividades operacionais
de empresas do agronegócio. Quando a relação de hedge é designada para hedge accounting,
há a mitigação das volatilidades no resultado, que são causadas pelo descasamento contábil.
Portanto, o objetivo geral desta pesquisa foi verificar se houve indícios que demonstrassem que
a volatilidade da margem bruta (ΔMB) foi menor nas empresas do agronegócio que adotaram o
hedge accounting de câmbio (HACMB) e de commodities (HACDTY) no período de 2010 a
2018. Os dados foram abordados de forma quantitativa por meio de técnicas estatísticas, como;
análise descritiva e análise de regressão. Segundo os resultados da análise descritiva e de
regressão, há indícios de que empresas que adotaram o HACMB apresentaram menor ΔMB do
que empresas que não adotaram, já para as empresas que adotaram o HACDTY, os resultados
indicaram que essas empresas apresentaram maior ΔMB do que empresas que não adotaram.
Para sugestões de pesquisas futuras, uma contribuição seria a abordagem em empresas de outros
países e comparara-las com as empresas no Brasil.
Are Large Language Models Moral Hypocrites? A Study Based on MoralFoundations
(2021) José Luiz Nunes; GUILHERME DA FRANCA COUTO FERNANDES DE ALMEIDA; Araujo, Marcelo de; Barbosa, Simone D. J.
Large language models (LLMs) have taken centre stage indebates on Artificial Intelligence. Yet there remains a gap inhow to assess LLMs’ conformity to important human values.In this paper, we investigate whether state-of-the-art LLMs,GPT-4 and Claude 2.1 (Gemini Pro and LLAMA 2 did notgenerate valid results) are moral hypocrites. We employ tworesearch instruments based on the Moral Foundations The-ory: (i) the Moral Foundations Questionnaire (MFQ), whichinvestigates which values are considered morally relevant inabstract moral judgements; and (ii) the Moral FoundationsVignettes (MFVs), which evaluate moral cognition in con-crete scenarios related to each moral foundation. We charac-terise conflicts in values between these different abstractionsof moral evaluation as hypocrisy. We found that both mod-els displayed reasonable consistency within each instrumentcompared to humans, but they displayed contradictory andhypocritical behaviour when we compared the abstract val-ues present in the MFQ to the evaluation of concrete moralviolations of the MFV.