Coleção de Artigos Acadêmicos
URI permanente para esta coleçãohttps://repositorio.insper.edu.br/handle/11224/3227
Navegar
7 resultados
Resultados da Pesquisa
Artigo Científico Observability analysis of inertial navigation errors from optical flow subspace constraint(2016) Waldmann, Jacques; Silva, Raul Ikeda Gomes da; Chagas, Ronan Arraes JardimArtigo Científico A systems representation of the Circular Economy: Transition scenarios in the electrical and electronic equipment (EEE) industry(2021) VINICIUS PICANÇO RODRIGUES; Guzzo, Daniel; Mascarenhas, JanainaArtigo Científico Systematic analysis of reference models in product development: Case studies in the agricultural machinery and implementation sector(2018) VINICIUS PICANÇO RODRIGUES; Silveira, Franco da; Machado, Filipe Molinar; Ruppenthal, Janis Elisa; Romano, Leonardo Nabaes; Farias, Marcelo Silveira deArtigo Científico Optimization approaches to a routing and scheduling problem of oil tankers(2017) VINICIUS PICANÇO RODRIGUES; Morabito, Reinaldo; Yamashita, Denise; Silva, Bruno Jensen Virginio da; Ribas, Paulo CesarEste artigo estuda um problema de roteirização e programação de navios para cabotagem de petróleo, motivado pela operação real de uma empresa no litoral brasileiro. Os custos de transporte desempenham um papel importante na busca pela excelência operacional na indústria de petróleo e as perspectivas de crescimento na exploração de petróleo no Brasil têm tornado as operações mais demandantes de sistemas de apoio a decisões ágeis e eficazes. Neste artigo, apresenta-se uma abordagem de otimização para tratar este problema, composta por um modelo de programação linear inteira mista e uma heurística baseada em programação matemática, conhecida como relax-and-fix. O modelo proposto é inspirado em uma formulação de problemas de coleta e entrega com janelas de tempo e frota heterogênea, que minimiza custos decorrentes do consumo de combustível dos navios e dos contratos de afretamento. Além das restrições usuais de roteirização com coleta e entrega, este artigo considera as restrições específicas deste problema de transporte de petróleo. Experimentos numéricos com esta abordagem são apresentados para um conjunto de dados reais fornecidos pela empresa, os quais comprovam o potencial da abordagem para encontrar boas soluções para instâncias de tamanho moderado.Artigo Científico Ship Routing with Pickup and Delivery for a Maritime Oil Transportation System: MIP Model and Heuristics(2016) VINICIUS PICANÇO RODRIGUES; Morabito, Reinaldo; Yamashita, Denise; Silva, Bruno Jensen Virginio da; Ribas, Paulo CesarArtigo Científico Process-related key performance indicators for measuring sustainability performance of ecodesign implementation into product development(2016) VINICIUS PICANÇO RODRIGUES; Pigosso, Daniela C.A.; McAloone, Tim C.Artigo Científico Networking and developing collaborative relationships: evidence of the auto-part industry of Brazil(2011) DANNY PIMENTEL CLARO; PRISCILA BORIN DE OLIVEIRA CLAROPurpose – This study aims to assess the moderating effect of the business network on the effects of between relational behavior and the effects of transaction-specific investments on joint actions. Design/methodology/approach – The study was a survey-based field study designed using theoretical support from marketing channels, transaction cost economics and network perspectives. Findings – The results show the importance of relational behavior and the network in coordinating joint actions, and this has relevant managerial implications for the coordination of a collaborative relationship. The characteristics of the relationship, its length as well as the size of each partner affect the collaborative efforts of the partners. Practical implications – Firms and managers should understand not only the dyadic relationships they are in but also the network structure. Dyadic characteristics affect collaboration, while the network also has effects on the collaboration of partners in vulnerable positions. Originality/value – The paper points out the role of the network as a countervailing safeguard for dyadic TSIs and network stability. Dyadic relationships are supported by the network.