Game development learning with PBL approach as a tool to assess computer engineering competences

Projetos de Pesquisa
Unidades Organizacionais
Fascículo
Resumo
This paper presents strategies for a Game Development course that aims to develop hard and soft skills in computer engineering students. There is a focus on soft skills that are considered essential for success in the 21st-century professional world. The design for this course is based on the Project-Based Learning approach, which allows students to explore different techniques and encourages creativity, while still having clear objectives and pre-defined milestones. The article discusses the use of continuous monitoring, peer assessments, and the Agile project approach to evaluate student progress and ensure that each student experiences different roles in project management.

Titulo de periódico
Título de Livro
URL na Scopus
Idioma
Inglês
Notas
Membros da banca
Área do Conhecimento CNPQ
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO

CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO

CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE COMPUTACAO

ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA

CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO::ENGENHARIA DE SOFTWARE

CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE INFORMACAO

ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
Citação