Evaluating mastery-oriented grading in an intensive CS1 course
N/D
Autores
Orientador
Co-orientadores
Citações na Scopus
Tipo de documento
Trabalho de Evento
Data
2024
Título da Revista
ISSN da Revista
Título do Volume
Resumo
Allowing students to re-attempt assessments has been shown to
be effective in traditional university-level courses in improving
student mastery of course content. In this paper, we analyse an
intensive programming introductory experience, where first semes ter university students’ full load is a single semester-long course
that teaches the basics of programming and software engineering.
We study its use of mastery-based grading: offering five (formative)
low-stakes quizzes (with retakes), each focused on a single topic,
and five (summative) higher-stakes exams that assess all learn ing objectives. Our research questions are: (i) “Do second chances
help students to increase their performance over time in intensive
courses?”; and (ii) “Are second chances effective in reducing stress/-
mental load/weight of assessments in intensive courses?”. We find
that (i) offering second chances on quizzes decreases the number
of students at risk of failing before the first exam; (ii) students’
proficiency in coding tasks (as measured by exam grades) improve
during the semester; and (iii) that our schedule reduces anxiety
and mental load for students, but only after students take the first
chance.
Palavras-chave
Titulo de periódico
URL da fonte
Título de Livro
URL na Scopus
Idioma
Inglês
URL permanente
Notas
Membros da banca
Área do Conhecimento CNPQ
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO::ENGENHARIA DE SOFTWARE
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::FUNDAMENTOS DA EDUCACAO::PSICOLOGIA EDUCACIONAL
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO::ENGENHARIA DE SOFTWARE
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::FUNDAMENTOS DA EDUCACAO::PSICOLOGIA EDUCACIONAL