Trabalho de Conclusão de Curso | Graduação
URI permanente desta comunidadehttps://repositorio.insper.edu.br/handle/11224/3244
Navegar
2 resultados
Resultados da Pesquisa
Trabalho de Conclusão de Curso Uso de Câmeras de Segurança para detecção de armas de fogo(2024) Possato, Eric Andrei Lima; Jesus, Matheus Aguiar de; Pinto, Pedro Altobelli Teixeira; Silva, Pedro AntonioNeste projeto desenvolvemos um “middleware” que funciona em conjunto com o software Defense IA da Intelbras, uma empresa brasileira especializada em produtos e soluções para segurança, comunicação, redes e energia, com forte atuação em iniciativas como cidades inteligentes. O Defense IA é um sistema avançado de vigilância que utiliza inteligência artificial para monitoramento e controle de acesso, oferecendo funcionalidades como reconhecimento facial, leitura de placas de veículos e detecção de comportamentos suspeitos. O “middleware” que desenvolvemos visa adicionar uma funcionalidade ao Defense IA. Especificamente, ele é responsável por capturar, analisar e processar fluxos de vídeo de câmeras RTSP (Real Time Streaming Protocol) , com o foco na identificação de armas nas imagens. O objetivo foi criar um serviço intermediário que opera de forma autônoma, realizando a análise das imagens em tempo real e enviando alertas após um processo de triagem. Isso permite uma integração eficiente com o software da Intelbras, adicionando uma nova função ao Defense IA.Trabalho de Conclusão de Curso Development of a dashboard for real-time student performance data visualization(2024) Carvalho, Arthur Ferreira; Carreras, Natália Queiroz Menezes; Mahfuz, Pedro OsbornThis project is designed to provide instructors who use the PrairieLearn platform with visual tools and insights into students’ performance by creating and displaying said information in an external dashboard. The data used to create the dashboard is pulled from PrairieLearn’s API. The objective with this is to help instructors model their courses to maximize academic engagement and performance. The PrairieLearn platform offers a dynamic and interactive environment for students to engage with course material, enabling instructors to create customizable quizzes, assignments, and assessments tailored to the evolving educational landscape. With their current system, which provides limited insights by a statistics table that displays average scores and completion times, the project aims to expand the analytical tools available to educators with the creation of this external tool. By integrating features such as performance metric analysis, question score histograms, and assessment completion percentage tracking, the dashboard equips instructors with a detailed view into student performance. This allows for a deeper understanding of assessment effectiveness, enabling educators in identifying learning gaps, adjusting teaching strategies, and customizing content to meet individual student needs more effectively. The anticipated outcome is a user-friendly dashboard, which provides insights into students' learning patterns, allowing instructors to make informed decisions and improve educational outcomes.