Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.insper.edu.br/handle/11224/1005
Type: Dissertação
Title: Avaliação de impacto dos programas educacionais do Governo Federal no desempenho dos alunos
Authors: Ribas, Heloisa Pozzi Lutti
Examination board: Madalozzo, Regina Carla
Pazello, Elaine Toldo
Advisor: Menezes Filho, Naercio Aquino
Publication Date: 2008
Original Abstract: Diversas avaliações internacionais mostram que os alunos brasileiros têm desempenho médio muito inferior a maioria dos países. O Ministério da Educação (MEC) tem feito extensos esforços para melhorar a qualidade da educação do país, porém ainda há muito a ser feito para melhorar o nível de aprendizado dos alunos. Este estudo tem o intuito de avaliar os impactos destes esforços no desempenho no teste de proficiência de matemática dos alunos da 4ª série de 1844 escolas públicas federais, estaduais e municipais do Brasil, feito pelo SAEB em 2003.
Keywords in original language : Educação
Programas do governo
Desempenho dos alunos
Education
Governmental programme
Student’s performance
Abstract: Several international evaluations show that Brazilian students have an average performance much lower than most of the students in other countries. The Ministry of Education (MEC) has struggled to improve the educational quality in the country, however, there is still much to be done to improve the learning level of the Brazilian students. This study is aimed at evaluating the impacts of these efforts in the development of the mathematics proficiency test of 4th grade students in 1844 municipal, state and federal public schools in Brazil, carried out by SAEB in 2003.
Language: Português
Appears in Collections:Mestrado Profissional em Economia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Heloisa Pozzi Lutti Ribas_Trabalho.pdfTEXTO COMPLETO432.57 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Heloisa Pozzi Lutti Ribas_AutorizacaoAluno.pdfINDISPONÍVEL - AUTORIZAÇÃO ALUNO513.26 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.