Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.insper.edu.br/handle/11224/4168
Tipo de Material: Artigo Científico
Titulo: Measuring peer effects in the Brazilian school system
Autor: Firpo, Sergio Pinheiro
Jales, Hugo
Pinto, Cristine Campos de Xavier
Fecha de Publicación: 2015
Resumen en ingles: Using the identification strategy proposed by Graham and Hahn (2005), we estimate the magnitude of classmate effects on math scores using Brazilian data from 2005. In addition, we provide a detailed discussion about the identification of endogenous peer effects in the linear in means models. Our results show that both peer characteristics (exogenous peer effects) – like race, socioeconomic status and gender – and peer actions (endogenous peer effects) are important determinants of students’ outcomes in the fifth grade of elementary school. Our estimates of endogenous peer effects are about 0.008 of 1 SD of math test scores, which can be interpreted as evidence of a so-called ‘conformist’ individual behaviour, under which students face large costs to exert effort levels that are distant from what is believed to be the norm in the classroom. Those estimates of endogenous peer effects imply a social multiplier of about 1.67.
Keywords (términos en inglés): education
Brazilian school system
peer effects
social multiplier
social interactions
Idioma: Inglês
Area del CNPq: Ciências Exatas e da Terra
Ciências Sociais Aplicadas
URI: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00036846.2015.1016207
Licencias de uso: O INSPER E ESTE REPOSITÓRIO NÃO DETÊM OS DIREITOS DE USO E REPRODUÇÃO DOS CONTEÚDOS AQUI REGISTRADOS. É RESPONSABILIDADE DOS USUÁRIOS INDIVIDUAIS VERIFICAR OS USOS PERMITIDOS NA FONTE ORIGINAL, RESPEITANDO-SE OS DIREITOS DE AUTOR OU EDITOR
Notas: Texto Completo
Aparece en las colecciones: Coleção de Artigos Científicos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Artigo_2015_measuring peer.pdfArtigo_2015_measuring peer_TC270.54 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir

Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.