Use este identificador para citar ou linkar para este item:
https://repositorio.insper.edu.br/handle/11224/4168
Tipo de Documento: | Artigo Científico |
Título: | Measuring peer effects in the Brazilian school system |
Autor: | Firpo, Sergio Pinheiro Jales, Hugo Pinto, Cristine Campos de Xavier |
Data da publicação: | 2015 |
Resumo em inglês: | Using the identification strategy proposed by Graham and Hahn (2005), we estimate the magnitude of classmate effects on math scores using Brazilian data from 2005. In addition, we provide a detailed discussion about the identification of endogenous peer effects in the linear in means models. Our results show that both peer characteristics (exogenous peer effects) – like race, socioeconomic status and gender – and peer actions (endogenous peer effects) are important determinants of students’ outcomes in the fifth grade of elementary school. Our estimates of endogenous peer effects are about 0.008 of 1 SD of math test scores, which can be interpreted as evidence of a so-called ‘conformist’ individual behaviour, under which students face large costs to exert effort levels that are distant from what is believed to be the norm in the classroom. Those estimates of endogenous peer effects imply a social multiplier of about 1.67. |
Keywords (termos em inglês): | education Brazilian school system peer effects social multiplier social interactions |
Idioma principal: | Inglês |
Area do CNPq: | Ciências Exatas e da Terra Ciências Sociais Aplicadas |
URI: | https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00036846.2015.1016207 |
Licença de uso: | O INSPER E ESTE REPOSITÓRIO NÃO DETÊM OS DIREITOS DE USO E REPRODUÇÃO DOS CONTEÚDOS AQUI REGISTRADOS. É RESPONSABILIDADE DOS USUÁRIOS INDIVIDUAIS VERIFICAR OS USOS PERMITIDOS NA FONTE ORIGINAL, RESPEITANDO-SE OS DIREITOS DE AUTOR OU EDITOR |
Notas: | Texto Completo |
Aparece nas coleções: | Coleção de Artigos Científicos |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
Artigo_2015_measuring peer.pdf | Artigo_2015_measuring peer_TC | 270.54 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.